Az Auga M1 litván tervezésű és gyártású traktor a környezetbarát mezőgazdálkodás egyik hasznos segédeszköze lehet, mivel az erőgép az állattenyésztési munkák során termelődő, felesleges anyagok felhasználásával üzemel és a hagyományos dízel üzemanyag meghajtású traktorokhoz képest sokkal kedvezőbb kibocsátás jellemzi a működését. Egyhuzamban 12 óra munkára képes és a dízelüzemű traktorokkal összehasonlítva évente 100 tonna szén-dioxid kibocsátást spórol meg a gazdálkodóknak.
Az M1 hibrid gépben biometán gázt használnak, amelyet állati, főként tehéntrágya fermentációja során állítanak elő, majd hordozható tartályokban szállítanak a biogáz előállítási helyszínéről a gazdaságokba. Ezzel a megoldással lehetséges egyszerűen feltölteni a járművet és könnyebbé válik a folyamatos működtetése, ami a cég leírása alapján különösen hatékony: egyhuzamban 12 órát tud dolgozni a gép. A traktor metánnal működő belső égésű motorja generálja az elektromos áramot, ami az elektromos hajtóművekhez szükséges, de kevésbé intenzív munkafázisban a fel nem használt energiát akkumulátorokban tárolja.
Az első gyártási tétel három traktorból áll, mindegyik különböző alkatrészeket tartalmaz. A nagy sorozatú gyártásban a legjobb eredményeket felmutató technológiai megoldások kombinációját fogják használni, véglegesíteni. Az AUGA M1 hibridtraktor szériaváltozata olyan neves gyártók fődarabjait, alkatrészeit tartalmazza, mint például a Ford belsőégésű motorja és a CLAAS vezetőfülkéje. A cég körülbelül egy hónapja kezdte meg a szántóföldeken zajló tesztelését az M1 első verziójának, majd a következő lépésként már a kereskedelmi használatra szánt verzión és a tömeggyártás beindításán kezdenek dolgozni.
Az Auga leírása szerint a hibrid jármű megoldást kínál a mezőgazdasági munkák során keletkező szén-dioxid kibocsátás csökkentésére, miközben működtetésének költségei nem haladják meg a dízelüzemű traktorok fenntartását. A tesztek során az AUGA Csoport mérnökei megtalálták a módját annak, hogy csökkentsék az energiaveszteségeket és növeljék az elektromos hajtáslánc általános hatékonyságát. Sikerült a traktor szerkezetét is könnyebbé tenni, ami alacsonyabb energiafogyasztást és kisebb talajnyomást eredményez.
Forrás:
https://auga.lt/
raketa.hu
agroinform.hu