Szerves hulladékból üzemanyag, avagy újabb hírek a Seat biometános fejlesztéseiről

A SEAT 2023-ig vesz részt az Európai Bizottság által nemrég jóvá hagyott Life Landfill Bioüzemanyag projektben, amelynek célja megújuló gáz előállítása az önkormányzati hulladéklerakókból. A cél a hatékonyabb gazdálkodás elérése azáltal, hogy biometánt nyernek egy helyi, bőséges energiaforrásból.

A körforgásos gazdaság, az energiahatékonyság és a kibocsátás csökkentésének fellendítése érdekében a SEAT jelenleg a Life Methamorphosis projekten dolgozik, hogy biometánt nyerjen a korábban szétválogatott hulladékokból és állati iszapból egy Lleidában található farmon. Az új Life Landfill bioüzemanyag-projekt egy lépéssel tovább megy, mivel a nyersanyag közvetlenül a hulladéklerakóból származik, előzetes szétválasztás nélkül.

Az Európai Unió 2035-ig 10% -ra korlátozza a hulladéklerakókban lerakható kommunális hulladék mennyiségét. A hulladékok járművekben használható bioüzemanyaggá történő átalakítása lehet a megoldás erre a környezetvédelmi kihívásra. Az új projektben részt vevő egyéb szervezetek közé tartozik az FCC, az IVECO, a Granadai Egyetem, a CARTIF Alapítvány, a SYSADVANCE és a Gasnam. Ezenkívül a SEAT az Aqualia-val egy hasonló projektben a szennyvíz bioüzemanyaggá történő átalakítását is kifejlesztette. Közel félmillió hulladéklerakó található Európában, így a hulladékból történő biometán kinyerésére szolgáló működési eljárások fejlesztése és kutatása üzleti lehetőséget kínál a hulladék energiaforrássá történő átalakításával, amely ugyanakkor hozzájárul a környezeti kibocsátások csökkentéséhez. Ebben az értelemben nagy a lehetőség a biometán előállítására vonatkozó származási tanúsítványok létrehozásában. Ez a rendszer megkönnyítené az ipar fejlődését Spanyolországban, ahogyan ezt más Európai Unió országaiban is megvalósítják, és ha ezeket a tanúsítványokat át lehetne adni az ágazatok között, az számos lehetőséget nyitna a közlekedési ágazat számára.

A SEAT rendelkezik az európai autógyárak között a legszélesebb sűrített földgázzal (CNG) működő jármű kínálattal. A vállalat Martorell-i gyárában négy modellt gyártanak: a Leon, a Leon Sportourer, az Ibiza és az Arona, ami az egyetlen CNG-vel hajtott SUV a világon. 2018-ban a társaság megháromszorozta a CNG járművek értékesítését, és 6 millió eurós beruházást jelentett be a Martorell-i gyár kapacitásának bővítésére.

Forrás: seat.hu